PNL explică de ce a costat două milioane de euro campania de promovare a cărții liderului Nicolae Ciucă
În urma apariției informației că pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă s-au cheltuit două milioane de euro, Partidul Naţional Liberal precizează că acţiunile de promovare actuale reprezintă o activitate firească de informare a publicului despre activitatea partidului şi a preşedintelui formaţiunii, realizate într-un mod „perfect transparent şi legal.” Prin intermediul unui comunicat, PNL mai explică faptul că panourile publicitare nu au fost destinate exclusiv promovării operei liderului PNL, fiind utilizate şi pentru evenimente, precum Congresul Partidului Popular European şi pentru Ziua partidului.
PNL subliniază că panourile publicitare au fost rezervate şi contractate încă din luna februarie 2024 pentru întregul an, având în vedere toate campaniile electorale şi materialele de promovare ale partidului.
„Partidele politice beneficiază de subvenţie din partea bugetului de stat, potrivit legii. Fiecare partid îşi stabileşte priorităţile legate de promovarea activităţilor sale, în funcţie de canalele de comunicare de care este interesat (presă scrisă ori audiovizuală, mediul online, outdoor, pliante etc.). De altfel, PNL, precum şi celelalte partide, foloseşte aceste fonduri pentru a promova activitatea partidului, conducerea formaţiunii, candidaţii, atât prin campanii de panotaj outdoor, cât şi alte metode. Toate partidele investesc sume din subvenţie pentru comunicare, presă şi propagandă şi se înscriu în firescul comunicării politice, cu respectarea legii,” se mai precizează în comunicatul PNL.
„Primul lider de partid care a beneficiat de o asemenea promovare a fost Cătălin Drulă, pe atunci preşedintele USR. În prezent, un alt lider de partid, George Simion, preşedintele AUR, îşi promovează, în acelaşi mod, un plan electoral prezentat în afara perioadei legale, pentru acest tip de campanie. Dintre formaţiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activităţi de promovare. Aşadar, acţiunile de promovare actuale reprezintă o activitate firească de informare a publicului despre activitatea PNL şi a preşedintelui partidului, realizate într-un mod perfect transparent şi legal”, se mai arată în comunicatul PNL.
Liberalii precizează că volumul urmează să fie lansat în perioada următoare, iar toate veniturile vor fi direcţionate către susţinerea unor initiative caritabile. „Scopul acestui comunicat este informarea corectă a opiniei publice şi combaterea intoxicărilor oponenţilor politici, care cheltuie sume exorbitante din subvenţia primită din bani publici pentru amplificarea acestor atacuri”, au mai precizat liberalii.